Ігрові та творчі завдання
Духовне життя дитини повноцінне лише
тоді, коли вона живе у світі гри, науки,
музики,фантазії, творчості.
В.О. Сухомлинський
Впізнай героя
(А. Чехов, оповідання «Товстий і тонкий»,
«Хамелеон»)
1)... у новій шинелі і з клуночком у руці (Очумєлов);
2)... чоловік у ситцевій накрохмаленій сорочці й розстебнутій жилетці (Хрюкін);
3) «Гм!.. Зніми - но з мене
пальто... страшенно жарко!» (Очумєлов);
4) «Гм... Надінь-но ... на
мене пальто ... Щось вітер подув ... Морозить» (Очумєлов);
5)... все обличчя його ясніє від розчулення (Очумєлов);
6)... його губи лисніли від масла, мов
стигі вишні. Пахло від нього хересом і флердоранжем (Товстий);
7) ... був нав'ючений
чемоданами, клунками їжі (Тонкий);
8) ... раптом зблід, скам'янів, але скоро
обличчя його скривила широчезна посмішка (Тонкий);
9) ... здавалося від обличчя і очей його
посипались іскри (Товстий);
10)... витяглися струнко і застебнув усі г'удзики свого
мундира (Тонкий);
11)... захихикав, ще більше
затулившись (Товстий);
12)... на обличчі було стільки благоговіння,
солодкуватості і шанобливості кислоти (Тонкий).
Теорія літератири
Знайти правильну відповідь.
Байка -
|
героїко-патрютичні пісні, де йдеться
про подвиги богатирів та про події Київської Русі.
|
Оповідання
|
невеликий,здебільшого віршований
навчально-гумористичний чи сатиричний
твір з алегоричним змістом
.
|
Билина —
|
прозовий твір малого розміру, де
зображається один епізод або подія з життя
героя.
|
Антипода -
|
повторення якогось
рядка або низки рядків у кінці строфи.
.
|
Епітет -
|
протиставлення.
|
Рефрен -
|
художнє означення.
|
Творче завдання до теми «Доба Відродження»
Із зазначених
представників доби Відродження
виберіть прізвища вчених, художників, письменників, вчених і розмістіть їх у
таблиці, а також твори, які вони написали.
Письменники
|
Художники
|
Вчені
|
Данте Аліг'ері, Джорджоне, Колумб, Сервантес, Лопе де
Вега, Магеллан, Шекспір, Мжеланджело, Рафаель, Леонардо да Вінчі.
«Божественна комедія», «Дон Кіхот
Ламанчський», «Ромео і Джульетта», «Собака на сіні», «Спляча
Венера», «Джоконда», «Народження Венери», «Свято сімейство», Сікстинська Мадонна».
Творчі завдания до роману В. Гюго «Собор Паризької Богоматері»
- Через кольорову
гаму створіть образи Есмеральди, Квазімодо, Клода Фролло, Феба. Поясніть свій вибір.
- Порівняйте Есмеральду
з долею літературних
героїнь Офелії, Маргарити.
-
Зробити гронування до слів «добро» -
«зло».
-
«Мікрофон». Перегорнута
остання сторінка роману...
-
«Мікрофон». Чи хотіли б ви
щось змінити в романі?
-
«Коло думок». Чи погоджуєтеся ви з
думкою, що у романі перемагає зло?
Прийом «Літературна мозаїка»
( Життя і творчість Оноре
де Бальзака)
Группа учнів
отримує картки, на яких запропоновано набір слів, з котрих потрібно скласти
задані поняття.
Картка № 1
Іноземка, Верхівня, Одеса, Евеліна Ганська.
(Поняття: у 1832 році О. де Бальзак отримав лиса з Одеси за підписом «Іноземка».нею виявилася
багата жінка Евеліна Ганська, яка мешкалі у Верхівні під Києвом).
|
Картка № 2
«Біографія», «Людська комедія», дві тисячі персонажів, епопея.
(Поняття: Бальзак створив епопею «Людська комедія», в
якій майже дві тисячі персонажів.Можна скласти «біографію» кожного
персонажа).
|
Картка № 3
Золото, влада, Гобсек, філософ.
(Поняття:
Гобсек був своєрідним філософом, упевненими у тому, що золото дає владу над
світом).
|
Прийом «Літературний крос»
(Л. М. Толстой
«Війна і мир)
Зачитую незавершені
вислови та пропоную учням доповнити їх необхідними відомостями.
-
Спочатку
роман «Війна і мир» називався…(«Декабристи»)
-
Прототипом
Марії Болконської була…(мати письменника)
-
Кількість
томів роману…(чотири)
-
Горда і незалежна сімя…(Болконських)
-
«массивною,
товстою молодою людиною зі стриженою головою
був…» ( Безухов).
-
Російський
полководець у романі…( Кутузов)
-
Керується
у житті переважно серцем…(Наташа
Ростова)
-
Вродливою
та бездушною кокеткою є…(Елен)
Прийом «Творча лабораторія»
(Творчість Шарля Бодлера)
Кожна группа шукає
відповідь на проблемне запитання або розробляє
розв’язання певної ситуації. Об’єдную
учнів у групи, кожна з яких отримує завдання.
Група «Біографи»
Завдання: з’ясувати, чому після 1848 року Шарль
Бодлер пережив гостру духовну драму?
Висновок. Він
переосмислює події французької революції, намагається осягнуи їх з філософської
точки зору. І якщо раніше поет вважав, що світ
-- збалансованість добра і зла,
тотепер знає, що зло всесильне.
Група «Літературознавці»
Завдання: визначити розмір вірша Шарля Бодлера «Альбатрос» і
зясувати, чому самейого використовує автор?
Висновок. Вірш «Альбатрос»
написаний шестистопним ямбом із пирихіями. Це надає поезії розміреного темпу,
що якнайкраще пердає антитезу основних образів.
Прийом «Вірю – не вірю»
( Життя і творчість Ф. Тютчева)
Учням пропонується
відповісти на запитання, що починаються
словами: «Чи вірите ви в те, що…»
-
Чи
вірите ви в те, що Ф. Тютчев був поетом
– філософом? (Вірю)
-
Чи
вірите ви в те, що Ф. Тютчев отримав
гарну домашнюю освіту? (Вірю)
-
Чи
вірите ви в те, що вірш «Весняна гроза»
зображує грозу як страшне явище? (Не
вірю)
-
Чи
вірите ви в те, що поет у 12 років перекладав Горація? (Вірю)
-
Чи
вірите ви в те, що Тютчев прожив 20 років за межеми Росії? (Вірю)
-
Чи
вірите ви в те, що вірш «Selentium» належить до шедеврів пейзажної лірики? (Вірю)
Прийом «Монолог»
( О. Уайльд «Портрет Доріана Грея»)
Учні вдома
складають характеристику від першої особи.
« Мені стало мало вишуканих речей і салонного життя. Я
перейшов до брудних притонів, опіумних курилень. Потяглися плітки. Мені
страшно, що хто –небудь побачить портрет. Безіл, якому я першому відкрив
таємницю портрета, закликав мене звернутися з каяттям до Бога. Я вбив
його…»
Літературна балада
Знайти правильну
відповідь і зєднати стрілочками назву твору та імена авторів.
Франсуа Війон «Альпухара»
Шиллер «Вересковий мед»
О. Пушкін «Балада прикмет»
Роберт
Стівенсон « Пісня про
віщого Олега»
Адам Міцкевич «Вільшаний король»
Й. Гете « Рукавичка»
Творчі завдання до роману О. Вайльда «Портрет Доріана
Грея»
-
Намалювати
малюнки до твору.
-
«Мікрофон».
Поясніть слова Доріана Грея: «Ніхто не може втримати мене від падіння. Але вона
допомогла б мені! Вона не мала права вбивати себе! Це егоїстично!
-
«
Коло думок». Портрет – чи жива історія?
-
«Мікрофон».
Краса. Що ви вкладаєте у це поняття?
Прийом «Сенкан»
Складіть
пятирядковий неримований вірш з 11 слів
на запропоновану тему.
1.
Іменник
(тема) кохання.
2.
Два
прикметники (яке воно?)
3.
Три
дієслова (що воно робить?)
4.
Фраза
– висновок з чотирьох слів.
5.
Іменник
– синонім до теми.
Немає коментарів:
Дописати коментар