пʼятниця, 8 січня 2016 р.

Ігрові та творчі завдання на уроках зарубіжної літератури

Ігрові та творчі завдання
Духовне життя дитини повноцінне  лише
 тоді, коли вона живе у світі гри, науки,
 музики,фантазії, творчості.
В.О. Сухомлинський

Впізнай героя
(А. Чехов, оповідання «Товстий і тонкий», «Хамелеон»)

1)... у новій шинелі і з клуночком у руці (Очумєлов);
2)... чоловік у ситцевій накрохмаленій сорочці й розстебнутій  жилетці (Хрюкін);
3)  «Гм!.. Зніми - но з мене пальто... страшенно жарко!» (Очумєлов);
4)  «Гм... Надінь-но ... на мене паль­то ... Щось вітер подув ... Морозить» (Очумєлов);
5)... все обличчя його ясніє від розчулення (Очумєлов);
6)... його губи лисніли від масла, мов стигі вишні. Пахло від нього хересом і флердоранжем (Товстий);
7) ... був нав'ючений чемоданами, клунками їжі (Тонкий);
8)    ... раптом зблід, скам'янів, але ско­ро обличчя його скривила широчезна посмішка (Тонкий);
9)    ... здавалося від обличчя і очей йо­го посипались іскри (Товстий);
10)... витяглися струнко і застебнув усі г'удзики свого мундира (Тонкий);
11)... захихикав, ще більше затулившись (Товстий);
12)... на обличчі було стільки благоговіння, солодкуватості і шанобливості кислоти (Тонкий).

Теорія літератири
Знайти  правильну відповідь.
Байка -
героїко-патрютичні пісні, де йдеться про подвиги    богатирів    та про події Київської Русі.


Оповідання
невеликий,здебільшого віршований навчально-гумористичний чи сатиричний твір з алегоричним змістом
.
Билина —
прозовий твір малого розміру, де зображається один епізод або подія з життя героя.
Антипода -
повторення якогось рядка або низки рядків у кінці строфи.
.
Епітет -
протиставлення.
Рефрен -
художнє означення.







Творче завдання до теми «Доба Відродження»
Із   зазначених    представників   доби Відродження виберіть прізвища вчених, художників, письменників, вчених і розмістіть їх у таблиці, а також твори, які вони написали.
Письменники
Художники

Вчені





Данте Аліг'ері, Джорджоне, Колумб, Сервантес, Лопе де Вега, Магеллан, Шекспір, Мжеланджело, Рафаель, Лео­нардо да Вінчі.
«Божественна комедія», «Дон Кіхот Ламанчський», «Ромео і Джульетта», «Собака на сіні», «Спляча Венера», «Джоконда», «Народження Венери», «Свято сімейство», Сікстинська Мадон­на».

Творчі завдания до роману В. Гюго «Собор Паризької Богоматері»
- Через кольорову гаму створіть образи Есмеральди, Квазімодо, Клода Фролло, Феба. Поясніть свій вибір.
-     Порівняйте   Есмеральду   з   долею літературних героїнь Офелії, Маргарити.
-         Зробити гронування до слів «добро» - «зло».
-         «Мікрофон». Перегорнута остання сторінка роману...
-         «Мікрофон».    Чи   хотіли б ви щось змінити в романі?
-         «Коло думок». Чи погоджуєтеся ви з думкою, що у романі перемагає зло?

Прийом «Літературна мозаїка»
( Життя і творчість Оноре  де Бальзака)

Группа учнів отримує картки, на яких запропоновано набір слів, з котрих потрібно скласти задані поняття.

Картка № 1
Іноземка, Верхівня, Одеса, Евеліна Ганська.
(Поняття: у 1832 році  О. де Бальзак отримав лиса з Одеси за підписом «Іноземка».нею виявилася багата жінка Евеліна Ганська, яка мешкалі у Верхівні під Києвом).



Картка № 2
«Біографія», «Людська комедія», дві тисячі персонажів, епопея.
(Поняття:  Бальзак створив епопею «Людська комедія», в якій майже дві тисячі персонажів.Можна скласти «біографію» кожного персонажа).


Картка № 3
Золото, влада, Гобсек, філософ.
(Поняття: Гобсек був своєрідним філософом, упевненими у тому, що золото дає владу над світом).

Прийом «Літературний крос»
(Л.  М. Толстой «Війна і мир)
Зачитую незавершені вислови та пропоную учням доповнити їх необхідними відомостями.
-         Спочатку роман «Війна і мир» називався…(«Декабристи»)
-         Прототипом Марії Болконської була…(мати письменника)
-         Кількість томів роману…(чотири)
-         Горда  і незалежна сімя…(Болконських)
-         «массивною, товстою молодою людиною зі стриженою головою  був…» (  Безухов).
-         Російський полководець у романі…( Кутузов)
-         Керується у житті  переважно серцем…(Наташа Ростова)
-         Вродливою та бездушною кокеткою є…(Елен)

Прийом «Творча лабораторія»
(Творчість Шарля Бодлера)
Кожна группа шукає відповідь на проблемне запитання або розробляє розв’язання певної ситуації. Об’єдную учнів у групи, кожна з яких отримує завдання.
Група «Біографи»
Завдання:   з’ясувати, чому після 1848 року Шарль Бодлер пережив гостру духовну драму?
Висновок. Він переосмислює події французької революції, намагається осягнуи їх з філософської точки зору. І якщо раніше поет вважав, що світ  --  збалансованість добра і зла, тотепер знає, що зло всесильне.

Група «Літературознавці»
Завдання: визначити розмір вірша Шарля Бодлера «Альбатрос» і зясувати, чому самейого використовує автор?
Висновок. Вірш «Альбатрос» написаний шестистопним ямбом із пирихіями. Це надає поезії розміреного темпу, що якнайкраще пердає антитезу основних образів.

Прийом «Вірю – не вірю»
( Життя і творчість Ф. Тютчева)
Учням пропонується відповісти  на запитання, що починаються словами: «Чи вірите ви  в те, що…»
-         Чи вірите ви  в те, що Ф. Тютчев був поетом – філософом? (Вірю)
-         Чи вірите ви  в те, що Ф. Тютчев отримав гарну домашнюю освіту? (Вірю)
-         Чи вірите ви  в те, що вірш «Весняна гроза» зображує грозу  як страшне явище? (Не вірю)
-         Чи вірите ви в те, що поет у 12 років перекладав Горація? (Вірю)
-         Чи вірите ви в те, що Тютчев прожив 20 років за межеми Росії? (Вірю)
-         Чи вірите ви в те, що вірш «Selentium» належить до шедеврів пейзажної лірики? (Вірю)
Прийом «Монолог»
( О. Уайльд «Портрет Доріана Грея»)
Учні вдома складають характеристику від першої особи.
« Мені стало мало вишуканих речей і салонного життя. Я перейшов до брудних притонів, опіумних курилень. Потяглися плітки. Мені страшно, що хто –небудь побачить портрет. Безіл, якому я першому відкрив таємницю портрета, закликав мене звернутися з каяттям до Бога. Я вбив його…» 
Літературна балада
Знайти правильну відповідь і зєднати стрілочками назву твору та імена авторів.
Франсуа Війон                     «Альпухара»
Шиллер                                  «Вересковий мед»
О. Пушкін                             «Балада прикмет»
Роберт Стівенсон                   « Пісня про віщого Олега»
Адам Міцкевич                      «Вільшаний король»
Й. Гете                                      « Рукавичка»       


Творчі завдання до роману О. Вайльда «Портрет Доріана Грея»
-         Намалювати малюнки до твору.
-         «Мікрофон». Поясніть слова Доріана Грея: «Ніхто не може втримати мене від падіння. Але вона допомогла б мені! Вона не мала права вбивати себе!  Це егоїстично!
-         « Коло думок». Портрет – чи жива історія?
-        «Мікрофон». Краса. Що ви вкладаєте у це поняття?
Прийом «Сенкан»
Складіть пятирядковий неримований вірш  з 11 слів на запропоновану тему.
1.     Іменник (тема) кохання.
2.     Два прикметники (яке воно?)
3.     Три дієслова (що  воно робить?)
4.     Фраза – висновок з чотирьох слів.

5.     Іменник – синонім до теми.

Немає коментарів:

Дописати коментар